Tuesday 20 November 2012

SK-II part 1

Assalamualaikum...

First time nak review penggunaan SK-II ni. Memang dah lama nak mencuba mengguna SK-II ni tapi ye lah kan, harganya mahal la jugak. Hari tu saya beli masa tengah promotion lah. Saya beli package yang ada Facial Treatment Clear Lotion, Facial Treatment Essence, dan Facial Treatment Mask dengan harga RM199.

Oleh kerana bila tengok muka ni, keadaan kulit muka dah tak seperti dulu macam kita muda dolu-dolu laa...kusam, kasar, gelap dan tak berseri.

Tak dinafikan selepas beberapa hari penggunaannya, memang nampak ketara kulit muka makin cerah, lembut, bermaya dan berseri! Macam tak percaya pulak. So, it's worth for money lah jugak. Tak sia2 melabur RM199 tu =)



Ok, macam mana nak menggunakannya?
First, lepas je kita cuci muka dengan pencuci muka, keringkan muka kita dengan towel bersih.

Lepas tu, ambil facial cotton tissue, basahkannya dengan Facial Treatment Clear Lotion. Sapu rata di muka. Pastikan tak kena area mata lah.

Seterusnya, guna facial cotton tissue yang baru. Basahkannya dengan Facial Treatment Essence (atau orang biasa panggil miracle water), sapukan keseluruh wajah kita. Tak kisah kalau terkena area mata. Boleh je...

Amalkan setiap hari, Insya Allah akan nampak perubahan pada wajah kita.

Macam mana saya bleh tahu perubahan pada wajah?
First, dah tiap2 hari tengok muka dalam cermin, sah-sah memang nampak perubahan tersebut. Dannnn saya happy sesangattttt!

Second, selepas beberapa minggu menggunakannya, colleagues (yang juga turut memperkenalkannya) perasan dengan perubahan pada kulit muka saya. Diorang kata wajah saya makin cerah dan nampak berseri. Wahhhh sapa tak seronok dengan komen yang macam tu kan?


Since then, saya sanggup melabur sedikit wang untuk kecantikan diri, lebih-lebih lagi apabila usia makin meningkat...bukan untuk ditayang untuk orang lain, tapi untuk keyakinan diri jugak!

Untuk mendapat produk-produk SK-II dengan percuma, tunggu ke entry Part 2 nanti ya...

Thanks for reading and care to comment!

2 comments:

  1. wah pakai SKII awak sekarangkan?saya je yg malas nak pakai produk penjagaan muka.Kusam je.huhu

    ReplyDelete
  2. Fiza..frankly speaking, saya jelesss sangat tengok kulit awak sebab tak de masalah, kalau ingat masa kita duduk sama dulu. Hopefully skrg ni pun tak macam tu. Muka awak tak pakai apa2 produk kecantikan pun tak ape. (pujian yang sangat jujur hahahaha). Awak masih pakai powder baby johnson tu ke? heheh

    ReplyDelete

Please leave your comments

Shopping di Amazon.com